Dåligt Emelie!

Nu har jag legat på latsidan ett tag igen!
Jag skyller på att danmarks resan tog ganska hårt, vilket den faktiskt gjorde då jag ligger hemma med lunginflammation nu.
Det är nog något i luften där neråt skåne landet.. lurigt..



Resan

Vi åkte från Skene vid 10.00 på lördagen alltså. Vi hade räknat med en smidig snabb resa ner, men, nej. Vi började vela och sinka ner redan när vi var i skene och skulle handla vilket borde gått lätt och smidigt men icke!
Det som förstörde det hela var nog en väldgt velig Johan och en Emelie som ville ha kaffe. haha
johan körde fel... I SKENE! lite pinsamt.. så vi fick gå in på mm trots att de inte hade det vi skulle ha (tänk om pojkarna bara kunde lyssna på den kloka kvinnan i bilen!)
Efter lite shopping var vi på g!
Nästa stopp blev i Halmstad där vi skulle plocka upp vår sista medresenär Joel. Blev väldigt faschinerad (stavning?)
av hans boende. Han bor  studenthem som är ett gammalt fängelse, så han bor faktiskt i en cell, på riktigt, skit coolt!
besökte toalett sen åkte vi igen.
Tog inte lång tid innan det började trycka i blåsan igen och pissepaus blev ett måste!!! Riktig kris kännde jag.
Va ju inte jätte lätt att hitta en bra plats längs med motorvägen till Falkenberg. Så vi svängde av och stannade vid en liten tall-skog.. KILLAR! för fan, jag måste sitta ner och kissa! det va inte det mest diskreta stället för en kvinna att sitta på, till min räddning eller nackdel fanns det gott om kala taggiga hallonbuskar runt om tallskogen.
Det skylde ju min vita vinterrumpa men jävlar va det va det stack i baken och på låren!
Sen när jag skulle resa min upp drar jag givetvis rumpan i den förbannade tallen jag försökte gömma mig bakom och aj aj aj! Mer behöver jag nog inte säga. Misslyckat kissestopp!
Väl framme i Lund hos Tobbe kollade vi in hur han bodde och sen gick vi och käkade pizza, sen försvann bara tiden. Gjorde oss (Mej) i ordning och sen var det lite förfest.
Bussresa till stationen och sen tåg över till köpenhamn.
Det gick smidigt!!
Framme i Danmark bestämmde vi oss för att promenera till Vega där konserten skulle äga rum. Vi hade ingen aning om vart vi skulle haha ooch mina underbara vänner fattade inte ett ord danska! Tolken Emelie tog plats och löste problemet.
En lång men trevlig promenad blev det!! Sen va vi framme!!
weiii lång kö till garderob, sprang och tog ut pengar.. köpte en t-shirt..
Vid insläppet krånglade de gröt-talade männen och sa att 2 av våra biljetter redan var använda, Paniken bröt ut! Emelie blev smått hysterisk och vansinnig då detta inte stämde för att det var dom som gjorde fel, orkar inte förklara men en kille drog sträckkoden sen lämna han till nästa, IDIOTER!
Vi kom iaf in, en liten blond, arg svenska är bra ibland iaf...
Vi stod långt fram när De underbara Rise Against kom in på scen. Där stod vi i knappt fem minuter eftersom Markus ständigt fick plocka upp mig från golvet där jag flög runt som en jävla vante.
Insåg att små månniskor måste stå längre bak. Vilket blev skitbra. Såg hur bra som helt när jag satte mig på att staket. Lite ont i baken och träningsverk i ena sidan blev resultatet men värt det ;o)
Dom va grymma live, helt otroligt. Ett fantastiskt live band!!!
Tanken var att efter konserten skulle vi gå ut och svänga våra lurviga men vi var helt slut, ingen orkade! Jag blev lite orolig och undra vad som hänt, var vår ungdom tog vägen. Men bara att accepera.. surt..
Tobbes lägenhet var nästa mål, det blev en bra hemresa för vi behövde inte betala en krona! och jag sov som ett barn på stackars Johans axel.. Thanks!
Det var tråååångt i rummet där vi skulle sova, det är ingen lägenhet utan ett litet litet rum, sex personer.. 5 stora karlar! jag, markus och martin i en liten säng, Joel i en obekväm stol, Tobbe och Johan på golvet, skulle finnas ett kort på oss alla där vi låg som packade sillar haha vilken syn!
Har ännu inte fått foton från resan av Johan men jag laddar upp det så fort jag får dem!
Tack kära vänner för en minnesvärd resa!!!




Kommentarer
Postat av: Katten

5 stora karlar? HAHAAHAHA

2009-11-08 @ 14:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0