My sisters keeper

Vilken härlig helg jag har haft!
Har tillbringat den mestadels i Länghem hos min syster.
Fredagen hade jag Karin hemma hos mig, det blev tacos och tv-tittande, jätte mysigt. Hade dock väldigt ont så var kanske inte det roligaste sällskapet, men vad ska man göra? Har man inte sett varandra på så sjukt länge så är det bara att vara i varandras närhet som betyder något.
Fick ont och feber igen i Onsdags, mindre roligt.. blandade känslor och mycket grubbel. Kunde inte sova pga det, och vågade inte somna, vet inte varför riktigt. Var nog rädd för att somna och vakna av att det blev värre.
Ville verkligen inte behöva åka in igen, det finns roligare saker att göra och mer spännande platser att besöka än AVC i Borås, less på dom där faktiskt!!
Febern försvan sedan sakta när helgen närmade sig och smärtan avtog något.
Men var tyvärr inte fittt for fight nog att fira min kära Linda som fyllde år.. väldigt tråkigt. Men ville hålla mig hemma, ifalllll...
Nåväl, det blev en bra helg hos storasyster istället.
Hur mysigt som helst! Den mesta av tiden tillbringade vi i soffan framför vår vän Mr Tv,, mata igenom serier och en o annan film.
Hon med sin stukade fot, jag med mina krämper gjorde vi oss till ett mycket fint par!
Vet inte hur mkt av tiden jag inte hade nattlinne o mjukisbyxor på mig?
Kan det varit den halvtimman vi var inne hos hennes granne när jag slängde upp mitt smörfeta hår i en knut och drog på mig en t-shirt till mjukisarna'? Ja mer var det nog inte...

Denna dag och afton har jag spenderat tillsammans med min far.
Väldigt trevligt tycker jag! Åkte o handla lite mat, fikade - unnade oss varsin semla, sen blev det mat, efter detta deg på soffan till en film.
Pappa var nog lite trött på mig, då jag valde filmen "My sisters keeper"
Detta eftersom att jag tidigare under dagen suttit fastnaglad i soffan till ett maraton av Grey´s Anatomy..
Stackars pappa....
Om min näsa rann mycket innan filmen så var det inget jämfört med!
Vilken film, den gick rakt in i mitt hjärta, längesen jag såg en film som berörde mig så djupt!
Jag rekomenderar ALLA att se denna!
oj oj oj....

Nu har jag krupit ner i sängen, hoppas på att somna fort då markus kommer hit när han slutar jobber 05:00 och kryper ner hos mig, inte sovit vid hans sidan sen torsdags så han fattas mig verkligen nu..
Har även planerat att min förkylning ska vara borta när jag slår upp ögonen för att möta världen i morgon.
Och magen ska vara snäll hela dagen och inte göra det minsta ont!!!
Sov riktigt gott allihopa!


Kommentarer
Postat av: Nea

Jösses, du skriver lika spretiga inlägg som jag syster :) Hehe.. tack för sällskap i helgen, det var.. kul kanske vi inte ska säga men.. mysigt, fint, gött.. you know :) Love you bitch!

2010-02-09 @ 11:06:43
URL: http://skorpansaventyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0