Paniken bryter ut



En spindel stor som ett äpple tog en kvällspromenad över mitt vardagsrumsgolv..
Jag vet inte vad som flög i mej eller hur i helvete jag vågade, men jag satte en träkorg över den...
Sen fick jag panik.. Gubben jobbar och mina vänner skulle skratta åt mig om jag bad dom komma och hjälpa mej..
Vad gör man?
Ringer mamma!
PANIK
Sätter en hink och en tjock telefonkatalog över den lilla korgen och övertalar mej själv att den nu inte kan bryta sig ut.
Tänker på att jag ska sova i samma lägenhet som ett monster som kan komma och ta mej när jag sover..
Samlar mod för att slänga ut denna mardröm!
Pulsen är skyhög och kräk-känslor uppstår..
Ett reklamblad från någon cirkus fick hjälpa till att få ut spindeln.
Jag kan inte lyfta upp bladet som är inkilat under korgen för då kan det ju hända att han kommer ut, och var kryper den då?
På min arm. Vidriga as jag förbannar dig!
Där står jag, fullkomligt livrädd böjd på huk med armen så utsträckt som möjligt för att komma långt ifrån den.. drar den mot hallen och måste låsa in katterna på toan då de tyckte att detta var jätte roligt.
Framme.. snart är den ute..
Hur fan ska jag bära mej åt för att få ut den? Jag vågar inte lyfta på asken.
Jag sparkar till utav bara helvete och ut flyger den!
Jag tog mod till mig att fotografera detta mähä som förstörde min kväll och fyllde min själ med ångest.
Varså goda!
En berättelse om en traumatisk upplevelse!








Kommentarer
Postat av: Bossanavp

Bless your soul...

2011-04-25 @ 22:34:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0