Kroppshår!



Igår när jag skulle sova låg jag och tänkte på kroppshår, är det normalt?
Funderingarna var iaf kring manligt och kvinnligt i denna fråga.
Hur komemr det sig, att det är kvinnligt att inte ha mycket kroppsbehåring och manligt att ha det?
Visst killar har mer hår på kroppen än vad vi kvinnor har, naturligt. Men varför rakar/vaxar vi bort det hår vi har?
För att vara kvinnliga. Men, vi har ju precis som männen hår på kroppen, varför avlägsnar vi den men inte ni?
Rakade ben, raka sej under armarna, raka intima ställen... Vad gör ni?
Jo ni tänkte, vi odlar lite i ansiktet med... Why?? Tänk en kvinna med mustach.. coolt, och skrämmande...
 Nu förespråkar inte jag på något vis att vi kvinnor ska ta kampen mot orättvist tänkande i kroppshårsodling.. (kan man säga så)
Jag tänker inte heller starta en kampanj där vi låter håret under armarna växa och bränner våra Bh:ar!!!
Jag tycker själv att det är lite läskigt med väldigt håriga kvinnor...
Frågan är bara varför..



          



Självklart valde jag en bild på Robert Pattison ;o)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0