snart Jul


Nu är det inte många dagar kvar till julafton och stora julstöket är i full gång känner jag.
Mår lite bättre så känns skönt att greja lite och inte känna efter för mycket =) men NEJ jag gör inte mer än jag orkar, får lägga mig emellanåt och vila. Idag har vi städat och gjort fint, satt upp de få tomtar som ska befinna sig i mitt hem och julgranen blev klädd för typ en timma sen, det va svårare än man kan tro haha, iaf om man är två personer med mycket starka viljor.
Den fick bli enkel, men är fin för att vara våran första =) stolta.
Skinkan står i ugnen, trodde jag köpt en färdigkokt men det visade sig den inte vara, så den tillagas i ugnen med folie runt. Skulle ta 1+15 i ugnen per kilo, den vägde 2.3...... nu har den stått i 3,5 timmar i ugnen och jag är less på att vänta! Men snart snart snart är den färdig, då ska den ut och kletas in i massa gott och sen in igen.. Detta är alltså inte skinkan vi ska ha på julafton, Markus är besatt av julskinka så vi gör en extra redan nu!
Jag undrar hur läge granen står innan katterna vräker ner den, det återstår att se..
Nu måste jag fortsätta!




Granen är klädd!





Och skinkar smakar ljuvligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0