en olycka



En olycka kommer sällan ensam eller vad heter det?
 jojo..


Tandjäveln gör fortfarande ont, var hos min fantastiska tandhygienist idag på morgonen.
Hon tycker i samråd med min tandläkare att aset ska ut.
Jag förklarade lunt och stilla för henne att detta inte funkar. Jag öppnar inte munnen. Ett fint samtal...
A- Vi är nog överens om att vi skulle vilja dra ut tanden Emelie..
E- .............
A- Hur känns det?
E- Jag öppnar inte munnen.
A- Men jag kommer att vara med dig hela tiden, trösta och stötta, jag lägger bedövningen, du klarade ju det jätte bra förra gången!
E- Jag öppnar inte munnen
A- Men om vi ger dig lustgas och lugnande innan så kommer det väl gå bra?
E- Jag öppnar inte munnen.
A- Men du kan ju inte gå och ha så ont Emelie..
E- Nej... men jag kommer inte öppna munnen..
A- oook.. ehhmm.. Men vad skulle d säga om en remiss för narkos så att du får sova under tiden?
E- Då tror ja dom lyckas öppna munnen på mig!

Hon är en Ängel med ett tålamod utan dess like..
 Väntar på bedömning från dom, det blir ett samtal mellan tandläkarna på ftv..
Remiss för narkos? - Ja tack





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0